Vår överallt och gosmusik.

Då var det dags för min debut här i bloggen:
Med ett fånigt leende på läpparna sitter jag nu vid mitt köksbord, då jag just lade på luren efter ett kort men mysigt samtal med min ny(f/v)unna pojkvän. Just nu befinner jag mig på ett sådär härligt nykärt stadie. Ni vet, fåniga leenden, bubbel i magen och annat sådant där löjligt man har för sig-stadie. 

Fåglarna kvittrar och solen skiner (i alla fall i hjärtat). Luften doftar jord och mina tygskor har fått smaka på barmark för första gången sedan hösten. Våren har äntligen kommit till stan!
Så vad för musik passar min sinnesstämning just nu, och kanske också din, du nykäre/wannabe-nykäre eller allmänt vårglada människa? Riktig sockersöt, mysig pop som man blir sådär hoppigt och fjantigt dansant av, såklart. Lite pirr-i-hjärtat-musik. Lite mysiga gitarrer och trallande melodier.

Dock tänker jag inte ge er någon vårlista, då min kära kollega Madde redan gjort en så fin sådan redan. (Dock kan jag tipsa om att köra Kristian Anttilas "Vill ha dig" högt i högtalarna om du vill känna på lite vår och nyförälskelse.
Perfekt stämningshöjare efter ett gräl, om inte annat!) Istället tänker jag ge er lite härlig mysmusik, sådan man kan ha på lite lågt i bakgrunden när man bara ligger och gosar med sin älskling. Eller med sig själv. Eller med någon/något annat. Skit samma, ni fattar vad jag menar.

En timmas (resten får ni fixa själva) mysmusik hittar ni här: Gos
(Och jag följer upp det Madde redan skrivit: Thank heaven for Spotify!)
Puss på er som orkat läsa igenom detta.

/Denise, nu färdig förstagångsbloggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0