"Dagens låt"

Tänkte ju som sagt slänga in en dagens låt här.
Och det är: Mew - Introducing Palace Players.

Jag älskar Mew, de är mystiska och lite läskiga men det är otroligt mysig musik. Man mår liksom bra av dem och de skriver himla bra låttexter. Så ett tips för alla er där ute som inte lyssnat på dem tidigare.



Fick upp ett av kissies inlägg förut där hon väljer ut en "top blog" eller liknande? Såg hur hon ratade massa människor och säger att för att bli populär och känd så måste man vara pinnsmal, snygg och ha stora bröst (om man nu är tjej). De människor hon valde ut var folk som hon faktiskt sa ganska elaka saker om. Jag vet ju det är hennes stil att vara elak mot andra och ja hon kan inte ha något självförtroende alls så som hon håller på. men kom igen liksom.

Det jag ville komma till var att jag hoppas på att ni inte tänker att det är så som vi väljer ut veckans snygging, för det gör vi absolut inte! För mig är alla människor vackra så länge man inte förtjänat att vara ful (tex, mördare, mobbare, idioter.. ja ni fattar). Vi söker bara personlighet och de som har hittat sin egen unika stil.



Nu ser jag visseligen helt mobbad ut på bilden för att jag helt enkelt fular mig, men jag har hittat min stil och jag är stolt över den. Jag är även stolt över mig själv för jag inte alls ser ut som alla andra och jag gillar det. Att vara sin egna person är så mycket bättre än att vara en person som man tror att andra ska gilla.

Ska bara säga en sak till som inte rör sig om musik!
Alla våra bilder är väldigt gamla för vi har faktsikt inga bilder mer än festbilder tyvärr.. Men vi har lovat oss själva att ta lite kort på varandra snart, förhoppningsvis i veckan.
   För er som det intresserar så är jag nu mera korthårig och har dessutom mer än röd/brun färg i håret. heh.


Så, nu har jag skrivit alldeles för mycket.
Kram på er och hoppas att ni får en mysig kväll med massa bra musik.

/Madde

Kommentarer
Postat av: helena

Har försökt kommentera din blogg i flera dagar men det har inte fungerat. Har kommit på " sidan kan inte visas " varje gång.

2010-03-29 @ 21:05:17
URL: http://pompinella.blogg.se/
Postat av: helena

Oj förlåt. Jag hade två fönster uppe så den kommentaren skulle till någon annan :). Det jag tänkte säga till dig var att du har en trevlig blogg :)

2010-03-29 @ 22:26:32
URL: http://pompinella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0