Tiger Lou.

Vi är nu vi fulla av energi och blogglust! Vi får ursäkta uppehållet, det var sillens fel.

Så, hur har er påskhelg varit? Någon skön musik som ni vill tipsa andra om? Någon trevlig artist som ni tycker förtjänar lite tid i rampljuset? (Hur många gånger har jag inte skrivit det där..) Hör av er till oss! -> [email protected]



Själv har jag återupptäckt ett band som jag fullständigt lyssnade sönder sommaren -06 - Tiger Lou. Tiger Lou gjorde vackra och något dystra låtar med mycket rungande gitarrer, pumpande trummor och smått mystisk sång. Indierock, skulle man väl kunna kalla det. Rasmus Kellerman (låtskrivare, sångare, instrumentalist) har en mycket vacker och speciell röst som gör att melankolin överförs från öra till hjärta. Behöver man gråta så är Sam, as in Samantha en perfekt låt, till exempel. En annan favorit (som gör sig bäst akustiskt) är Coalitions, från senaste albumet Partial Print. Tyvärr har nu bandet ett uppehåll, om det är evigt eller bara tillfälligt återstår dock att se. Förhoppningsvis kommer de någon gång tillbaka, om inte som ett enat band, så hoppas åtminstone jag att jag någon gång får höra Rasmus röst i några nya låtar igen.


En tredje favorit på (vad annars) Spotify: Tiger Lou – Nixon
Coalitions akustisk på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vrdelOchuHU




(Notis: På Spotify finns tyvärr endast Tiger Lou's första album, The Loyal från 2005..Nyare låtar finns bl.a på YouTube)


Puss och kram på er, finisar!




/Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0